TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

MERCADEO [22 records]

Record 1 2022-10-31

English

Subject field(s)
  • Advertising Techniques
  • Electronic Commerce
  • Internet and Telematics
CONT

... search engine marketing is tightly connected to all other areas of digital marketing. The central goal of digital marketing is to develop content that flows through various channels, including through search engines.

French

Domaine(s)
  • Techniques publicitaires
  • Commerce électronique
  • Internet et télématique
CONT

Le marketing de la recherche (ou marketing des moteurs de recherche) désigne l'ensemble des techniques visant à aider les entreprises à accroître leur visibilité sur le Web [...]

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Técnicas publicitarias
  • Comercio electrónico
  • Internet y telemática
CONT

Para mejorar la visibilidad de una página de cara a los buscadores existen diversas prácticas englobadas dentro del llamado SEM (del inglés "search engine marketing") o marketing en buscadores.

OBS

El "marketing en motores de búsqueda" comprende la publicidad en motores de búsqueda (SEA) y la optimización para motores de búsqueda (SEO).

OBS

SEM: por su sigla en inglés (search engine marketing).

Save record 1

Record 2 2022-04-07

English

Subject field(s)
  • Merchandising Techniques
DEF

[A marketing technique] that [aims] to seduce the consumer by using his senses to influence his feelings and [behaviour.]

French

Domaine(s)
  • Techniques marchandes
CONT

Le marketing sensoriel est une manière d'engager, de solliciter les sens des consommateurs afin d'influencer leurs perceptions, jugements et comportements : audition (diffusion de musique d'ambiance, signature sonore sur mesure), vue (design de l'espace physique, affichage dynamique, architecture de l'espace, couleur), goût, toucher et olfaction (diffusion de senteurs d'ambiance, signature olfactive…).

OBS

mercatique par stimulation sensorielle; mercatique sensorielle : désignations publiés au Journal officiel de la République française le 28 juillet 2015.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Técnicas mercantiles
CONT

El mercadeo sensorial despierta en el consumidor los cinco sentidos. Su definición es lógica e intuitiva. Así, este tipo de mercadeo busca establecer un vínculo emocional o sensorial con el cliente, de tal manera que se generen ventas o se vincule a la marca con determinados valores.

Save record 2

Record 3 2017-02-22

English

Subject field(s)
  • Marketing
  • Marketing Research
  • The Product (Marketing)
CONT

In undifferentiated marketing, the firm chooses not to recognize the different market segments making up the market. It treats the market as an aggregate, focusing on what is common in the needs of people rather than on what is different. It tries to design a product and a marketing program that appeal to the broadest number of buyers.

French

Domaine(s)
  • Commercialisation
  • Étude du marché
  • Produit (Commercialisation)
DEF

Stratégie commerciale qui consiste à ne mettre en œuvre que les mêmes éléments de marketing - mix pour tout le marché quel que soit le nombre de segments qui le constituent.

OBS

L'entreprise propose un produit non différencié à l'ensemble du marché ou au segment le plus vaste. Elle centre donc ses efforts sur la globalité du marché, qui est alors pris dans son ensemble.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Comercialización
  • Estudio del mercado
  • Producto (Comercialización)
DEF

Mercadología que aplica el mismo tratamiento de precio, producto, promoción, publicidad y canal de distribución a todos los clientes, ya que no considera que existan segmentos tan diferentes como para justificar un distinto enfoque mercadológico.

OBS

mercadología indiferenciada: término y definición extraídos del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Save record 3

Record 4 2017-02-13

English

Subject field(s)
  • Merchandising Techniques
  • Marketing Research
DEF

Broadly, the functions of sales, distribution, advertising and sales promotion, product planning and market research.

French

Domaine(s)
  • Techniques marchandes
  • Étude du marché
DEF

Ensemble des techniques et moyens d'action qui, à partir de la connaissance des besoins du consommateur et des structures du marché, ont pour but la commercialisation de produits et de services pouvant satisfaire ces besoins.

OBS

Ils regroupent la création et le développement de produits et de services, la fixation des prix de vente, la sélection et la définition des circuits de distribution, ainsi que toutes les actions promotionnelles mises en œuvre pour créer ou stimuler la demande pour les produits et les services.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Técnicas mercantiles
  • Estudio del mercado
DEF

Ciencia que estudia al consumidor, identifica sus necesidades y busca su satisfacción creando oportunidades de negocio. Su objeto es aumentar la satisfacción del consumidor al mismo tiempo que el valor de la empresa, y no aumentar el consumo de un determinado producto.

OBS

En algunos países de Hispanoamérica se usan también los términos mercadotecnia y mercadeo, aunque el uso del vocablo inglés es el más generalizado.

OBS

mercadología; mercadotecnia; mercadeo: términos, definición y observación extraídos del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Save record 4

Record 5 2011-06-22

English

Subject field(s)
  • Merchandising Techniques
DEF

[The] application of commercial marketing concepts, knowledge, and techniques to non-commercial ends (such as campaigns against smoking and drunken driving) for the society's welfare.

French

Domaine(s)
  • Techniques marchandes
DEF

Utilisation de techniques de marketing commercial afin de promouvoir l’adoption d’un comportement qui améliorera [...] le bien-être du public cible ou de la société en général.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Técnicas mercantiles
OBS

mercadología social: término extraído del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Save record 5

Record 6 2010-04-21

English

Subject field(s)
  • Marketing
DEF

The cost of locating customers, persuading them to buy, delivering the goods, and collecting sales proceeds.

OBS

marketing cost; marketing expense: terms frequently used in the plural.

Key term(s)
  • marketing costs
  • marketing expenses

French

Domaine(s)
  • Commercialisation
DEF

coûts de marketing : Coûts rattachés à l'ensemble des activités de marketing.

OBS

coût de marketing : terme souvent utilisé au pluriel.

Key term(s)
  • coûts de marketing

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Comercialización
Key term(s)
  • gasto de ventas
  • gasto de venta
  • coste de venta
Save record 6

Record 7 2004-09-14

English

Subject field(s)
  • Marketing
  • Agricultural Economics

French

Domaine(s)
  • Commercialisation
  • Économie agricole

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Comercialización
  • Economía agrícola
Save record 7

Record 8 2002-12-18

English

Subject field(s)
  • International Bodies and Committees
  • Agriculture - General
OBS

Food and Alimentation Organization of the United Nations.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités internationaux
  • Agriculture - Généralités
OBS

Organisation des Nations Unies pour l'alimentation et l'agriculture.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Organismos y comités internacionales
  • Agricultura - Generalidades
OBS

Organización de las Naciones Unidas para la Agricultura y la Alimentación.

Save record 8

Record 9 2002-12-18

English

Subject field(s)
  • International Bodies and Committees
OBS

Food and Alimentation Organization of the United Nations.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités internationaux
OBS

Organisation des Nations Unies pour l'alimentation et l'agriculture.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Organismos y comités internacionales
OBS

Organización de las Naciones Unidas para la Agricultura y la Alimentación.

Save record 9

Record 10 2002-04-03

English

Subject field(s)
  • Marketing

French

Domaine(s)
  • Commercialisation

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Comercialización
Save record 10

Record 11 2002-03-20

English

Subject field(s)
  • Marketing Research
DEF

A detailed study of the operating expense section of a company's profit and loss statement.

French

Domaine(s)
  • Étude du marché

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Estudio del mercado
Save record 11

Record 12 2001-07-24

English

Subject field(s)
  • The Product (Marketing)
  • Foreign Trade
CONT

The volatility in the futures market has also turned coffee marketing into an international gambling casino.

Key term(s)
  • marketing of coffee

French

Domaine(s)
  • Produit (Commercialisation)
  • Commerce extérieur
CONT

L'instabilité sur les marchés à terme de marchandises a transformé le négoce du café en jeu du hasard dans un casino international.

Key term(s)
  • marketing du café

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Producto (Comercialización)
  • Comercio exterior
CONT

El objetivo de este subprograma es integrar la dimensión ambiental en la comercialización y mercadeo del café de cada país centroamericano.

Key term(s)
  • marketing del café
  • comercialización del café
Save record 12

Record 13 2001-05-03

English

Subject field(s)
  • Marketing
  • Marketing Research
  • The Product (Marketing)
DEF

Consideration that a product's market is worldwide and that international consumer motivation and features are similar enough to allow proposals that differ only slightly from one country to another. Brand names, types of container and advertising campaigns may vary.

OBS

global marketing: term and definition reproduced from the CAPITAL Business Dictionary with the permission of LID Editorial Empresarial.

French

Domaine(s)
  • Commercialisation
  • Étude du marché
  • Produit (Commercialisation)
DEF

Considération basée sur la conception que le marché d'un produit est le monde entier et que les motivations et caractéristiques du consommateur mondial sont suffisamment semblables pour lancer une proposition pratiquement égale dans tous les pays. Les marques, emballages ou campagnes peuvent toutefois varier selon les régions, mais le but demeure inchangé.

OBS

marketing global : terme et définition extraits du CAPITAL Business Dictionary et reproduits avec l'autorisation de LID Editorial Empresarial.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Comercialización
  • Estudio del mercado
  • Producto (Comercialización)
DEF

Consideración de que el mercado de un producto es el mundo entero y que las motivaciones y características del consumidor mundial son suficientemente similares como para hacer una propuesta poco diferenciada por país. Localmente se pueden usar marcas, envases o campañas algo distintas pero el enfoque es el mismo.

OBS

mercadología global: término y definición extraídos del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Save record 13

Record 14 2001-04-18

English

Subject field(s)
  • Marketing
  • Industries - General
DEF

Marketing that specialises in company to company sale of industrial products where importance is placed on technical specifications, reliability and guarantee of supply, as well as quality control, in addition to good business relations at different levels.

OBS

industrial marketing: term and definition reproduced from the CAPITAL Business Dictionary with the permission of LID Editorial Empresarial.

French

Domaine(s)
  • Commercialisation
  • Industries - Généralités
CONT

Par contre en marketing industriel, l'entreprise peut généralement beaucoup mieux cerner quantitativement et qualitativement sa clientèle. L'acte d'achat en milieu industriel correspond également à une opération que l'on peut rapprocher de modèles rationnels de décisions.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Comercialización
  • Industrias - Generalidades
DEF

Mercadología especializada en la venta empresa a empresa de productos industriales donde las especificaciones técnicas, la fiabilidad y seguridad del abastecimiento a tiempo y del control de calidad y unas relaciones personales fluidas de los distintos niveles de la empresa que entran en contacto cobran más importancia.

OBS

mercadología industrial: término y definición extraídos del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Save record 14

Record 15 2001-04-18

English

Subject field(s)
  • Marketing Research
  • Marketing
DEF

The selection of a small segment of the total market in order to concentrate all a firm's marketing resources to satisfying this single segment.

French

Domaine(s)
  • Étude du marché
  • Commercialisation
DEF

Mercatique centrée sur un segment du marché total dans le but de totalement le satisfaire et de créer une image de spécialiste.

OBS

L'entreprise propose une gamme réduite de produits, associée à un seul segment ou plusieurs petits regroupés. Elle cherche à acquérir une forte part d'un sous-marché spécifique plutôt que de s'éparpiller, elle concentre ses efforts pour obtenir une position forte dans des domaines spécifiques et limités.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Estudio del mercado
  • Comercialización
DEF

Mercadología que se centra en un segmento dentro del mercado total, tratando de lograr una gran penetración en él y creando una imagen de especialista.

OBS

mercadología concentrada: término y definición extraídos del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Save record 15

Record 16 2001-04-18

English

Subject field(s)
  • Marketing
  • Marketing Research
DEF

Marketing that uses different combinations of price, product, promotion, advertising and distribution channels for each and every target sector.

CONT

Under differentiated marketing, a firm decides to operate in two or more segments of the market but designs separate product and/or marketing programs for each.

OBS

differentiated marketing: term and definition reproduced from the CAPITAL Business Dictionary with the permission of LID Editorial Empresarial.

French

Domaine(s)
  • Commercialisation
  • Étude du marché
DEF

Mercantique qui utilise différentes combinaisons de prix, produit, promotion, publicité et canal de distribution pour chacun des segments qu'elle contrôle.

OBS

L'entreprise cherche toujours à [couvrir] une large part du marché, mais cette fois-ci elle le fait avec des produits séparés avec des appels différents, destinés à satisfaire les besoins spécifiques de chacun des segments identifiés avec du «sur mesure».

OBS

mercatique différenciée : terme et définition extraits du CAPITAL Business Dictionary et reproduits avec l'autorisation de LID Editorial Empresarial.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Comercialización
  • Estudio del mercado
DEF

Mercadología que utiliza diferentes combinaciones de precio, producto, promoción, publicidad y canal de distribución para cada uno de los segmentos a los que se dirige.

OBS

mercadología diferenciada: término y definición extraídos del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Save record 16

Record 17 2000-02-04

English

Subject field(s)
  • Marketing

French

Domaine(s)
  • Commercialisation

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Comercialización
Save record 17

Record 18 1999-03-08

English

Subject field(s)
  • Agricultural Economics

French

Domaine(s)
  • Économie agricole

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Economía agrícola
Save record 18

Record 19 1997-02-21

English

Subject field(s)
  • Agricultural Economics

French

Domaine(s)
  • Économie agricole

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Economía agrícola
Save record 19

Record 20 1997-02-13

English

Subject field(s)
  • Loans

French

Domaine(s)
  • Prêts et emprunts

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Préstamos
Save record 20

Record 21 1996-02-28

English

Subject field(s)
  • International Bodies and Committees
OBS

Food and Agriculture Organization of the United Nations

Key term(s)
  • AGSM

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités internationaux
OBS

Organisation des Nations Unies pour l'alimentation et l'agriculture

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Organismos y comités internacionales
OBS

Organización de las Naciones Unidas para la Agricultura y la Alimentación

Save record 21

Record 22 1996-02-28

English

Subject field(s)
  • International Bodies and Committees
OBS

Food and Agriculture Organization of the United Nations

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités internationaux
OBS

Organisation des Nations Unies pour l'alimentation et l'agriculture

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Organismos y comités internacionales
OBS

Organización de las Naciones Unidas para la Agricultura y la Alimentación

Save record 22

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Services and Procurement Canada, 2025
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: