TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

ECOLE BASE [33 records]

Record 1 2023-02-11

English

Subject field(s)
  • Military Titles
  • Field Artillery
  • Military Training
OBS

The Royal Regiment of Canadian Artillery School (RCAS) conducts basic artillery officer requirements, advanced artillery qualifications as well as advanced artillery leadership qualifications and specialized qualifications.

French

Domaine(s)
  • Appellations militaires
  • Artillerie de campagne
  • Instruction du personnel militaire
OBS

L'École du Régiment royal de l'Artillerie canadienne(ERRAC) offre des cours liés aux exigences de base des officiers d’artillerie, des cours de qualification avancée en artillerie ainsi que la qualification avancée en leadership d’artillerie et des cours spécialisés.

Spanish

Save record 1

Record 2 2021-11-04

English

Subject field(s)
  • Units (Regular Force, Armed Forces)
  • Military Training
  • Field Engineering (Military)
  • Aerospace Equipment (Military)
OBS

The Canadian Forces School of Aerospace Technology and Engineering (CFSATE) is a unit of 16 Wing, a lodger unit of Canadian Forces Base Borden and is operationally responsible to 2 Canadian Air Division. The role of CFSATE is to provide the Air Force with qualified personnel to ensure Aircraft serviceability by developing and carrying out individual aerospace engineering training in accordance with approved doctrine and standards.

OBS

Canadian Forces School of Aerospace Technology and Engineering; CFSATE: title and abbreviation to be used by the Department of National Defence and the Canadian Forces.

French

Domaine(s)
  • Unités (régulières, Forces armées)
  • Instruction du personnel militaire
  • Génie (Militaire)
  • Matériel aérospatial (Militaire)
OBS

L'École de technologie et du génie aérospatial des Forces canadiennes(ETGAFC) est une unité de la 16e Escadre. L'ETGAFC est une unité hébergée à la Base des Forces canadiennes Borden. Sur le plan opérationnel, elle relève du 2e Division aérienne du Canada. L'ETGAFC a pour rôle de fournir à la Force aérienne du personnel qualifié pour assurer la disponibilité des aéronefs, c'est-à-dire d’élaborer et de donner l'instruction individuelle en génie aérospatial, conformément à la doctrine et aux normes approuvées.

OBS

École de technologie et du génie aérospatial des Forces canadiennes; ETGAFC : titre et abréviation d’usage obligatoire au ministère de la Défense nationale et dans les Forces canadiennes.

Spanish

Save record 2

Record 3 2020-11-18

English

Subject field(s)
  • Titles of Programs and Courses
  • Physical Education, Coaching and Sport Psychology
OBS

During the FUNdamental stage (females 6-8, males 6-9), children should develop fundamental movement skills, including the ABCs of agility, balance, coordination and speed. Children should participate in a fun and challenging multi-sport environment. Early elementary school age children need to participate in a variety of well-structured activities that develop basic skills. However, activities and programs need to maintain a focus on fun, and formal competition should only be minimally introduced.

OBS

There are seven stages within the Long-Term Athlete Development (LTAD) model, each of them covering a different age span for boys and girls. They are as follows: Active Start, FUNdamental, Learn to Train, Train to Train, Train to Compete, Train to Win and Active for Life.

OBS

The title "FUNdamentals" was used in the Report of the Minister of State's (Sport) Work Group on Sport for Persons with a Disability (Final Report - July 13, 2004) and in the Sport Canada Glossary.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes et de cours
  • Éducation physique, entraînement des athlètes et psychologie du sport
OBS

Au stade S’ amuser grâce au sport, les enfants devraient développer leurs habiletés de mouvement fondamentales, incluant l'ABC de l'agilité, l'équilibre, la coordination et la vitesse. Les enfants devraient participer à des activités dans un environnement multisports amusant et stimulant. À l'âge des premières années d’école primaire, les enfants ont besoin de participer à une variété d’activités bien structurées qui permettent de développer les habiletés de base. Les activités et les programmes doivent toutefois se concentrer sur l'aspect amusant, et la compétition formelle devrait être introduite au minimum. Les enfants devraient être exposés à de nombreux sports et activités physiques à travers les années, développant ainsi leur intérêt et leur motivation, tout en évitant les risques d’épuisement dûs à la spécialisation précoce.

OBS

Le [Développement à long terme du participant/athlète (DLTP/A)] est constitué de sept stades, chaque stade couvrant une période d’âge différente pour les garçons ou les filles. Les stades sont : Enfant actif, S’amuser grâce au sport, Apprendre à s’entraîner, S’entraîner à s’entraîner, S’entraîner à la compétition, S’entraîner à gagner et le dernier stade est Vie active.

OBS

Le titre «S’amuser à faire du sport» a été utilisé dans le «Rapport du groupe de travail du ministre d’État (sport) sur le sport pour les personnes handicapées» publiée en 2004. La «Politique sur le sport pour les personnes ayant un handicap» a été publiée en 2006 et utilise le titre «S’amuser grâce au sport».

Spanish

Save record 3

Record 4 2020-08-19

English

Subject field(s)
  • Military Titles
  • Military Training
  • Air Space Control
OBS

From 1957 to 1966, air controllers went to [Royal Canadian Air Force (RCAF)] Station Camp Borden to receive their training at the School of Flying Control.

French

Domaine(s)
  • Appellations militaires
  • Instruction du personnel militaire
  • Contrôle de l'espace aérien
OBS

De 1957 à 1966, les contrôleurs aériens se rendaient à la Base de [l'Aviation royale du Canada(ARC) ] du Camp Borden pour recevoir leur instruction à l'École de conduite du vol.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Denominaciones militares
  • Instrucción del personal militar
  • Control del espacio aéreo
Save record 4

Record 5 2019-01-23

English

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Language (General)
  • Education (General)
OBS

Bilingual Advantage funds projects ... that directly engage students from Core French, French as second language and French immersion programs from grades 3 to 9 in activities that take place outside the classroom. The objectives are to encourage bilingualism in school and in the community.

OBS

Canadian Heritage.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Linguistique (Généralités)
  • Pédagogie (Généralités)
OBS

Avantage bilingue finance [...] des projets qui engagent directement les élèves des programmes en français de base, en français langue seconde et en immersion française de la 3e à la 9e année dans le cadre d’activités qui se déroulent à l'extérieur de la salle de classe. L'objectif est d’encourager le bilinguisme à l'école et dans la communauté.

OBS

Patrimoine canadien.

Spanish

Save record 5

Record 6 2017-03-21

English

Subject field(s)
  • National Bodies and Committees (Canadian)
  • Dentistry
  • Indigenous Peoples
OBS

In 1993 the contract to run the National School of Dental Therapy was awarded to the Saskatchewan Indian Federated College. ... The National School of Dental Therapy closed November 2011.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités nationaux canadiens
  • Dentisterie
  • Peuples Autochtones
OBS

Le programme de formation de l'École nationale de dentothérapie est un programme postsecondaire de deux ans menant à un diplôme; on y forme des prestateurs de soins dentaires qui dispenseront des services cliniques de soins dentaires de base et des services de soins dentaires préventifs, et qui appliqueront des programmes et des stratégies de promotion de la santé axés sur les collectivités autochtones.

Spanish

Save record 6

Record 7 2017-02-21

English

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Informatics
CONT

Treasury Board of Canada Secretariat. The IM (Information Management) Certificate Program's Objective is to support the implementation of the MGI (Management of Government Information) Policy in departments by providing learning and developmental opportunities for IM leaders, specialists, practitioners, and managers. As well, the Program will contribute to the development of a community of IM practitioners; an understanding of current and future IM Competencies; consistent IM Practices; a baseline for IM professionalism. Partners include the Organizational Readiness Office, and the Canada School of Public Service, working in collaboration with, Library and Archives Canada, Treasury Board of Canada Secretariat, the IM Community, and others.

Key term(s)
  • Information Management Certificate Programme

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Informatique
CONT

Secrétariat du Conseil du Trésor du Canada. L'objectif du Programme d’accréditation en GI(gestion de l'information) est de soutenir la mise en œuvre de la Politique de la GIG(gestion de l'information gouvernementale) dans les ministères en offrant des possibilités d’apprentissage et de perfectionnement aux leaders, aux spécialistes, aux intervenants et aux gestionnaires en GI ainsi qu'à d’autres parties intéressées. Aussi le programme contribuera aux : développement de la communauté de praticiens en GI; une compréhension des compétences en GI courante et future; des pratiques de GI consistantes; une base pour le professionnalisme de la GI. Les partenaires incluent le Bureau de gestion du changement et l'École de la fonction publique du Canada, qui travaillent en collaboration avec la Bibliothèque et Archives Canada, le Secrétariat du Conseil du Trésor du Canada, la Communauté de la GI, et autres.

Key term(s)
  • Programme de certification en GI

Spanish

Save record 7

Record 8 2016-03-07

English

Subject field(s)
  • School Equipment
  • Audiovisual Techniques and Equipment
DEF

A specially designed space containing a wide range of supplies and equipment for the use of individual pupils and/or small groups pursuing independent study; frequently provided are an open-stock library, a variety of audiovisual equipment and supplies, and spaces for individual and small groups to study.

DEF

a centre which provides educational technology support for schools.

French

Domaine(s)
  • Matériel et équipement scolaires
  • Audiovisuel (techniques et équipement)
DEF

Dans une école, local spécialement aménagé(tables de travail, équipement audio-visuel, documentation, etc.) pour accueillir des élèves sur une base individuelle ou en petits groupes qui travaillent à un projet spécial.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Material y equipo escolar
  • Técnicas y equipo audiovisuales
Save record 8

Record 9 2015-04-15

English

Subject field(s)
  • Training of Personnel
CONT

Developing and implementing, in collaboration with the Canada School of Public Service, a government-wide core learning strategy on financial management for all employees of the public service involved with the management of financial resources ...

French

Domaine(s)
  • Perfectionnement et formation du personnel
CONT

Élaborer et mettre en ouvre, en collaboration avec l'École de la fonction publique du Canada, une stratégie pangouvernementale d’apprentissage de base en gestion financière pour l'ensemble des fonctionnaires qui travaillent dans le domaine de la gestion des ressources financières [...]

Spanish

Save record 9

Record 10 2012-06-05

English

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Drugs and Drug Addiction
OBS

Royal Canadian Mounted Police. D.A.R.E. (Drug Abuse Resistance Education) is a comprehensive prevention education program designed to equip school children with skills to recognize and resist social pressures to experiment with tobacco, alcohol, other drugs and violence. This unique program utilizes uniformed law enforcement officers to teach a formal curriculum to students in a classroom setting. D.A.R.E. gives special attention to fifth and sixth grade students to prepare them for entry into intermediate and high school, where they are most likely to encounter pressure to use drugs. D.A.R.E. also offers a formal curriculum at the high school level which is a follow-up and re-enforcement of the core training (grades 5 and 6). Also there will soon be a parents program to complement the children's programs.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Drogues et toxicomanie
OBS

Gendarmerie royale du Canada. Le programme D. A. R. E. est un programme complet de prévention et de sensibilisation visant à fournir aux écoliers les compétences dont ils ont besoin pour reconnaître les pressions sociales qui pourraient les inciter à essayer le tabac, l'alcool ou d’autres drogues ou à commettre des actes de violence, et pour résister à ces pressions. Dans le cadre de ce programme à nul autre pareil, des policiers en uniforme donnent des cours théoriques aux jeunes en salle de classe. Le programme D. A. R. E. vise particulièrement les élèves de cinquième et de sixième année, afin de les préparer au passage à l'école intermédiaire ou secondaire, où ils risquent le plus de faire l'objet de pressions concernant la consommation de drogues. Le programme comporte également un volet officiel à l'intention des élèves du secondaire, qui fait suite au cours de base offert en cinquième et en sixième année. Bientôt, il y aura aussi un programme à l'intention des parents, qui viendra compléter les programmes visant les jeunes.

Spanish

Save record 10

Record 11 2012-05-28

English

Subject field(s)
  • Audiovisual Techniques and Equipment
CONT

There is a variety of different visual, audio, and audio-visual media which can be used in education. These include simple display devices like blackboards and posters, overhead projectors, slide projectors and combinations like tape/slide equipment, sound film and television and video recordings.

French

Domaine(s)
  • Audiovisuel (techniques et équipement)
CONT

[...] une grande variété de supports audiovisuels peuvent être utilisés dans un cadre scolaire traditionnel. Ils permettent d’ouvrir l'école sur le monde extérieur en illustrant les cours ou d’apporter une information de base.

CONT

Il s’agit [...] d’un système d’enseignement multimédia faisant appel à des supports audiovisuels, le plus souvent la radio et la télévision et à des supports écrits (cours par correspondance).

CONT

Cet apport des médias audiovisuels pour le développement de l’éducation dans le Tiers Monde n’a pas eu [...] les retombées attendues.

CONT

[...] les connaissances diffusées par les média audio-visuels ne peuvent être efficaces que là où elles sont utilisables, nécessaires.

OBS

Lorsque le terme «média» est francisé, c’est-à-dire écrit avec l’accent aigu, le singulier est «média» et le pluriel «médias». Dans le cas contraire, on dit au singulier «un medium» (sans l’accent aigu) et on écrit au pluriel «des media».

OBS

audiovisuel : Cette graphie, puisée des Rectifications de l’orthographe recommandées par le Conseil supérieur de la langue française, est attestée dans le Petit Robert (2004).

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Técnicas y equipo audiovisuales
Save record 11

Record 12 2012-03-09

English

Subject field(s)
  • Skydiving, Paragliding and Hang Gliding
DEF

Standard horizontal position in traditional parachuting and formation flying. By arching your back and spreading the arms and legs, you will automatically turn belly down in freefall (kind of like a badminton [bird].

CONT

Stable Spread Position. The first and most important prerequisite is that the jumper be able to see the ground. Hence the body should be in a face down attitude. This is achieved by a "spread eagle" position. In this position the head is thrown back, eyes kept lowered to the horizon, chest raised and arms fully spread. The back is arched and legs comfortably spread apart with bend in the knees.

Key term(s)
  • relative work stable position

French

Domaine(s)
  • Parachutisme, parapente et deltaplane
CONT

En position école ou de base, le corps est stable parce que cambré. Sa configuration de léger entonnoir place le centre de gravité au niveau du sternum. [...] Les membres représentent les surfaces portantes.

CONT

La position de base de chute libre est la suivante : Le dos arqué, le bassin vers l’avant, la tête vers l’arrière, les bras à 90 degrés et les jambes fléchies. En adoptant cette position, le parachutiste descendra en faisant face au sol, tout en étant stable.

Spanish

Save record 12

Record 13 2011-11-21

English

Subject field(s)
  • Dietetics
  • Hygiene and Health
CONT

Fortification is a nutritional intervention programme with a specifically defined target, and fortified food products are expected to become a main source of the specific added nutrient. Consequently, food fortification is expected to help prevent nutritional inadequacy in targeted populations in which a risk of nutrient deficiency has been identified.

French

Domaine(s)
  • Diététique
  • Hygiène et santé
CONT

La carence en substances nutritives de base(l'anémie due à une carence en fer, une carence nutritive en protéines énergétiques, la carence en vitamines A, et la carence en iode) détériorent la santé physique et mentale de l'enfant et affectent le taux de scolarisation, la fréquentation scolaire et les études. En apportant aux enfants des compléments alimentaires et/ou des repas riches à l'école, les gouvernements peuvent venir à bout de ces carences dont souffrent les enfants.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Dietética
  • Higiene y Salud
DEF

Carencia o insuficiencia de un factor nutricional esencial para el normal crecimiento y desarrollo de un organismo.

Save record 13

Record 14 2010-04-13

English

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
  • Immunology
  • Hygiene and Health
OBS

Health Canada. A valuable resource dealing with allergies and children's health. This Handbook provides school boards with the necessary background information they need to begin developing policies to handle life-threatening allergies in schools.

French

Domaine(s)
  • Titres de monographies
  • Immunologie
  • Hygiène et santé
OBS

Santé Canada. Un document de référence précieux sur les allergies et la santé des enfants. Ce guide leur fournit les renseignements de base dont ils ont besoin pour élaborer des politiques visant à traiter les cas d’allergies constituant un danger de mort à l'école.

Spanish

Save record 14

Record 15 2009-04-30

English

Subject field(s)
  • School and School-Related Administration
CONT

The governing board shall analyze the situation prevailing at the school, principally the needs of the students, the challenges tied to the student success and the characteristics and expectations of the community served by the school. Based on the analysis and the strategic plan of the school board, the governing board shall adopt, oversee the implementation of and periodically evaluate the school's educational project.

French

Domaine(s)
  • Administration scolaire et parascolaire
CONT

Le conseil d’établissement analyse la situation de l'école, principalement les besoins des élèves, les enjeux liés à la réussite des élèves ainsi que les caractéristiques et les attentes de la communauté qu'elle dessert. Sur la base de cette analyse et du plan stratégique de la commission scolaire, il adopte le projet éducatif de l'école, voit à sa réalisation et procède à son évaluation périodique.

Spanish

Save record 15

Record 16 2009-03-19

English

Subject field(s)
  • General Vocabulary
DEF

An idea or theme that is similar to others.

CONT

There's a common thread in most of Berton's stories.

OBS

common thread: term used at Natural Resources Canada - Earth Sciences Sector.

French

Domaine(s)
  • Vocabulaire général
CONT

Il y voit a priori un lien, un commun dénominateur, entre les civilisations de l’Inde et de l’Extrême-Orient.

CONT

Une idée similaire forme la base des écrits d’après la Deuxième Guerre mondiale de Theodor Adorno et Max Horkheimer, les fondateurs de l'école de Francfort.

OBS

point de référence : terme en usage à Ressources naturelles Canada - Secteur des sciences de la Terre.

Spanish

Save record 16

Record 17 2009-02-14

English

Subject field(s)
  • Various Military Titles
  • Military Training
  • Language Teaching
OBS

In July 1992, the Canadian Forces Leadership Academy (CFLA) and CFLS [Canadian Forces Language School] Borden amalgamated to form the Canadian Forces Academy of Leadership and Languages (CFALL), and in September of that year, CFALL moved to new premises vacated by the Base Borden Collegiate Institute. In February 1995, the Canadian Forces Leadership and Specialized Training Center (CFLSTC) came into being with the amalgamation of the Canadian Forces School of Physical Education and Recreation (CFSPER), the Canadian Forces Training Development Center (CFTDC) and CFALL.

French

Domaine(s)
  • Appellations militaires diverses
  • Instruction du personnel militaire
  • Enseignement des langues
OBS

En juillet 1992, l'École de leadership des Forces canadiennes [(E Lead FC) ] et l'École des langues des Forces canadiennes de Borden(ÉLFC Borden) ont fusionné pour former l'École des langues et du leadership des Forces canadiennes(ELLFC), qui a en septembre de la même année déménagé dans de nouveaux locaux libérés par le «Base Borden Collegiate Institute». En février 1995, le Centre de leadership et de formation spécialisée des Forces canadiennes [(CLFSFC) ] a vu le jour à la suite de la fusion de l'École d’éducation physique et de loisirs des Forces canadiennes [(EEPLFC) ], du Centre de développement de l'instruction des Forces canadiennes [(CDIFC) ] et de l'École des langues et du leadership des Forces canadiennes(ELLFC).

Spanish

Save record 17

Record 18 2009-02-12

English

Subject field(s)
  • Various Military Titles
  • Military Training
OBS

In February 1995, the Canadian Forces Leadership and Specialized Training Center (CFLSTC) came into being with the amalgamation of the Canadian Forces School of Physical Education and Recreation (CFSPER), the Canadian Forces Training Development Center (CFTDC) and the [Canadian Forces Academy of Leadership and Languages (CFALL)].

OBS

The Canadian Forces Personnel Support Agency (CFPSA) Training Centre - which replaced the Canadian Forces School of Physical Education and Recreation (CFSPER) - is a train-the-trainer institute at CFB [Canadian Forces Base] Borden with both a mandate and courses designed to meet these needs.

French

Domaine(s)
  • Appellations militaires diverses
  • Instruction du personnel militaire
OBS

En février 1995, le Centre de leadership et de formation spécialisée des Forces canadiennes a vu le jour à la suite de la fusion de l’École d’éducation physique et de loisirs des Forces canadiennes [(EEPLFC)], du Centre de développement de l’instruction des Forces canadiennes [(CDIFC)] et de l’École des langues et du leadership des Forces canadiennes (ELLFC).

OBS

C'est dans cette optique qu'ont été conçus le mandat et les cours du Centre d’instruction de l'Agence de soutien du personnel des Forces canadiennes(ASPFC)(anciennement l'École d’éducation physique et de loisirs des Forces canadiennes(EEPLFC)). Le Centre est un établissement de formation de moniteurs situé à la BFC [Base des Forces canadiennes] Borden.

Spanish

Save record 18

Record 19 2009-02-12

English

Subject field(s)
  • Various Military Titles
  • Military Training
OBS

In July 1992, the Canadian Forces Leadership Academy (CFLA) and CFLS [Canadian Forces Language School] Borden amalgamated to form the Canadian Forces Academy of Leadership and Languages (CFALL), and in September of that year, CFALL moved to new premises vacated by the Base Borden Collegiate Institute.

French

Domaine(s)
  • Appellations militaires diverses
  • Instruction du personnel militaire
OBS

En juillet 1992, l'École de leadership des Forces canadiennes [(E Lead FC) ] et l'École des langues des Forces canadiennes de Borden(ÉLFC Borden) ont fusionné pour former l'École des langues et du leadership des Forces canadiennes(ELLFC), qui a en septembre de la même année déménagé dans de nouveaux locaux libérés par le «Base Borden Collegiate Institute».

Spanish

Save record 19

Record 20 2008-12-15

English

Subject field(s)
  • Various Military Titles
  • Ceremonial and Traditions (Military)
  • Food Services (Military)
OBS

The Carleton Barracks Officers' Mess (CBOM) was built in 1957 with the creation of CFB [Canadian Forces Base] Gagetown. The CBOM was originally home to the officers of 3 Canadian Infantry Brigade Group (3 CIBG), but following the disbandment of 3 CIBG in 1970, the CBOM changed ownership to the then Combat Arms School. From that date until present, members of Combat Arms School (now the Combat Training Centre) have called the CBOM home. There are over 800 members of the Mess from various units, including those of the Combat Training Centre and 3 Area Support Group.

French

Domaine(s)
  • Appellations militaires diverses
  • Cérémonial et traditions (Militaire)
  • Alimentation (Militaire)
OBS

Le Mess des officiers du casernement Carleton(MOCC) a été construit en 1957, au moment de l'aménagement de la BFC [Base des Forces canadiennes] Gagetown. Le MOCC abritait à l'origine les officiers du 3e Groupe-brigade d’infanterie canadienne(3 GBIC) mais, après [le démantèlement] du 3 GBIC en 1970, il est devenu la propriété de l'École des armes de combat. Depuis lors, le MOCC constitue un lieu de rencontre pour les membres de l'École des armes de combat(aujourd’hui le Centre d’instruction au combat). Le Mess compte plus de 800 officiers de diverses unités, dont celles du Centre d’instruction au combat et du 3e Groupe de soutien de secteur.

Spanish

Save record 20

Record 21 2007-12-13

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Dentistry
OBS

On July 11 1916, Camp Borden was officially opened by the Minister of Militia and Defence, Major General Sir Sam Hughes, KCB, MP. At that time, Camp Borden consisted of 27.5 square miles of tree stumps and blowing sand. In the 1930s activity on the base increased when it became the headquarters of the first armoured school, headed by the then Major F.F. Worthington.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Dentisterie
OBS

Le 11 juillet 1916, le Major-général Sir Sam Hughes, KCP, MP, ministre de la Milice et de la Défense, procède à l'inauguration du Camp Borden. À l'époque, le Camp consiste en 27, 5 milles carrés de souches et de sable poudreux. Durant les années 30, on voit les activités de la base s’intensifier lorsqu'elle devient le Quartier général de la première école de l'arme blindée dirigée alors par le Major F. F. Worthington.

Spanish

Save record 21

Record 22 2007-07-16

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Special Education
  • Police
OBS

The new Royal Canadian Mounted Police (RCMP) officers will receive world-class basic police training at the RCMP National Training Academy (Depot). Budget 2006 provided $37 million over two years for the RCMP to expand the Depot to accommodate these new officers and build the capacity to train more officers in the future. This funding will finance the construction of new buildings such as barracks, classrooms and a dining hall. This funding will also be used to strengthen the field coaching program to ensure that all Depot graduates are paired, during their first posting, with veteran officers who have completed the RCMP field coaching course.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Éducation spéciale
  • Police
OBS

Les nouveaux agents recevront une formation policière de base de niveau international à l'École nationale de formation de la Gendarmerie royale du Canada(GRC)(Division Dépôt). Le budget de 2006 prévoyait 37 millions de dollars sur deux ans pour permettre à la GRC d’agrandir la Division Dépôt afin d’accueillir ces nouveaux agents et de renforcer la capacité de former davantage d’agents dans l'avenir. Ces fonds financeront la construction de nouveaux bâtiments, comme des casernes, des salles de classe et une salle à dîner. Les fonds serviront également à renforcer le programme de formation pratique pour faire en sorte que tous les diplômés de la Division Dépôt soient jumelés, durant leur première affectation, à des agents chevronnés qui ont suivi le cours de formation pratique de la GRC.

Spanish

Save record 22

Record 23 2006-10-30

English

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Training of Personnel
OBS

Canada School of Public Service. English as a Second-Language Courses, Basic Training.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Perfectionnement et formation du personnel
OBS

École de la fonction publique du Canada. Formation en anglais langue seconde, Programme de base.

Spanish

Save record 23

Record 24 2006-03-21

English

Subject field(s)
  • Training of Personnel
  • Internet and Telematics
  • Education Theory and Methods
CONT

Finally, "low-level" skills are those for which you are neither motivated nor capable. For example, if refereeing interpersonal interactions falls in this quadrant, you are probably not a good candidate as a team facilitator. You will struggle with it, people will be angry and upset with your performance and you will be miserable.

CONT

The only way to master a skill is to succeed in using it. You won't succeed very often with low-level skills, but if you want to improve, you must keep working on the skill until you gradually start to get it right.

French

Domaine(s)
  • Perfectionnement et formation du personnel
  • Internet et télématique
  • Théories et méthodes pédagogiques
CONT

Le nouvel apprentissage de commerce commence, selon les cantons, par un cours de base à l'école professionnelle de commerce. Le cours de base enseigne d’une part les compétences sociales telles que l'aptitude au travail en équipe, la civilité ou la responsabilité personnelle et d’autre part dans le domaine de l'administration différentes techniques de travail, l'utilisation de nouvelles technologies etc. Au cours de cette phase, les apprentis acquièrent des aptitudes élémentaires. Le cours de base soulage ainsi les maîtres d’apprentissage.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Capacitación del personal
  • Internet y telemática
  • Teorías y métodos pedagógicos
Save record 24

Record 25 2003-03-20

English

Subject field(s)
  • Education Theory and Methods
  • Training of Personnel
  • Internet and Telematics
DEF

[A] non-formal learning ... in which the learner puts aside time specifically for that purpose.

French

Domaine(s)
  • Théories et méthodes pédagogiques
  • Perfectionnement et formation du personnel
  • Internet et télématique
CONT

L'apprentissage délibéré, provoqué, est basé sur les savoirs hautement techniques qui sont appris dans le cadre de l'école. Il y des apprentissages que nous faisons en permanence et qui ne relèvent pas de ce cadre là. Ce sont les apprentissages spontanés. Apprendre à marcher, à manger...

Spanish

Save record 25

Record 26 2001-10-31

English

Subject field(s)
  • Educational Institutions
CONT

Children enter school at the age of 6 for a 9-year period divided into two stages. The first six-year stage takes place in primary schools. The second three-year stage is offered by lower secondary schools. Education is compulsory for children aged from 6 to 15. The language of instruction is Arabic and French is taught as a second language starting from grade 3 (k+3). At the end of basic education (k+9), students are streamed either to secondary schools or vocational training.

OBS

These schools are taking place in Tunisia.

French

Domaine(s)
  • Établissements d'enseignement
CONT

Les enfants accèdent à l'école de base à l'âge de six ans et y suivent une scolarité de neuf années d’études organisée en deux cycles : le premier cycle comprend six années d’études et se déroule au sein des écoles primaires; le deuxième cycle comprend trois années d’études et se déroule au sein des collèges de l'enseignement de base. La scolarisation des enfants est obligatoire jusqu'à l'âge de 15 ans. Les enseignements sont dispensés en langue arabe; le français est enseigné, en tant que langue seconde, à partir de la troisième année de l'école de base. La formation au sein de l'école de base permet d’accéder au cycle secondaire, à un cycle de formation professionnelle ou encore au marché de l'emploi.

OBS

Ces collèges sont présents en Tunisie.

Spanish

Save record 26

Record 27 1998-07-23

English

Subject field(s)
  • Various Military Titles
  • Armour
Key term(s)
  • Armour School Resource Centre

French

Domaine(s)
  • Appellations militaires diverses
  • Arme blindée
OBS

Texte de l'École de l'Arme blindée à la BFC [base des Forces canadiennes] Gagetown.

Spanish

Save record 27

Record 28 1997-06-23

English

Subject field(s)
  • Education (General)
OBS

Term and equivalent used in the publication: The Estates General on Education, Quebec, 1995-1996.

CONT

We believe that schools should have course offerings tailored to the needs and aptitudes of each student, provided such diversity does not jeopardize the attainment of the objectives of common basic education up to the end of Secondary III.

French

Domaine(s)
  • Pédagogie (Généralités)
OBS

Terme et équivalent relevés dans Les états généraux sur l’éducation, Québec, 1995-1996.

CONT

Nous croyons que l'école doit offrir des menus adaptés aux goûts et aux aptitudes de chaque élève, à condition toutefois que la diversification ne compromette pas l'atteinte des objectifs d’une formation de base commune jusqu'à la fin de la 3e secondaire.

Spanish

Save record 28

Record 29 1997-04-22

English

Subject field(s)
  • Educational Institutions
CONT

The School Board agrees to pay the Teacher in accordance with the salary scale and, where applicable, the responsibility allowance for such supervisory position as that Teacher holds ...

French

Domaine(s)
  • Établissements d'enseignement
OBS

Selon le directeur de l'information de l'Association des enseignants francophone du N.-B., les directeurs d’école, les directeurs adjoints, les chefs de département et les autres personnes qui assument des postes comportant des responsabilités assez importantes, reçoivent une indemnité de responsabilité de base qui vient s’ajouter à leur traitement.

Spanish

Save record 29

Record 30 1996-08-30

English

Subject field(s)
  • Skating
CONT

There are 41 school figures in the international schedule, each consisting of two or three lobes. Their object is to teach and test the skater's ability to trace circles smoothly and steadily.

French

Domaine(s)
  • Patinage
CONT

[...] les figures d’école [...] consistent à tracer des dessins géométriques sur la glace et dont la figure de base est le huit.

OBS

Patinage artistique individuel.

Spanish

Save record 30

Record 31 1995-06-09

English

Subject field(s)
  • Titles of Documents and Works
OBS

Information found in DOBIS

French

Domaine(s)
  • Titres de documents et d'œuvres
OBS

École des hautes études commerciales(Montréal, Québec), avril 1925-. Trimestriel. Comprend du texte anglais. Renseignements retrouvés dans la base de données DOBIS de la Bibliothèque nationale du Canada

Spanish

Save record 31

Record 32 1994-05-06

English

Subject field(s)
  • Proverbs and Maxims

French

Domaine(s)
  • Proverbes et dictons
OBS

Devise de l'École d’administration et de logistique des Forces canadiennes. Consultation avec la sous-section de traduction militaire de la Base des Forces canadiennes Borden.

Spanish

Save record 32

Record 33 1989-11-28

English

Subject field(s)
  • Program Titles (Armed Forces)

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes (Forces armées)
OBS

Projets spéciaux auxquels les élèves les meilleurs peuvent participer (informatique, etc.).

OBS

École de la Base des Forces canadiennes, Ottawa.

Spanish

Save record 33

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