TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

APPRENDRE ENSEMBLE [24 records]

Record 1 - external organization data 2023-03-06

English

Subject field(s)
  • Compartment - ISO/IEC JTC 1 Information Technology Vocabulary
Universal entry(ies)
36.06.01 (2382)
ISO/IEC standard entry number
DEF

<learning, education and training> set of methods and techniques usually used by a learner to learn

OBS

It includes elements generally known to determine a profile, such as how a student prefers to receive, process and use information.

OBS

learning strategy: term and definition standardized by ISO/IEC [ISO/IEC 2382-36:2008].

French

Domaine(s)
  • Tiroir - ISO/CEI JTC 1 Vocabulaire des technologies de l'information
Entrée(s) universelle(s)
36.06.01 (2382)
ISO/IEC standard entry number
DEF

<apprentissage, éducation et formation> ensemble des méthodes et techniques qu'emploie de façon habituelle un individu pour apprendre

OBS

La stratégie d’apprentissage inclut des éléments généralement utilisés pour déterminer le profil d’un apprenant, tels que ses préférences pour recevoir, traiter et utiliser l’information.

OBS

stratégie d’apprentissage : terme et définition normalisés par l’ISO/CEI [ISO/IEC 2382-36:2008].

Spanish

Save record 1

Record 2 2017-10-30

English

Subject field(s)
  • Education Theory and Methods
CONT

Alphabet Cards ... Introduce children to the alphabet, high frequency vocabulary, punctuation and word endings with these durable, heavy weight laminated cards.

French

Domaine(s)
  • Théories et méthodes pédagogiques
CONT

Cartes alphabet en version anglophone [...] Paquet de 26 cartes colorées, de forme ovale, et attachées ensemble par un anneau en bois, un outil parfait pour apprendre les lettres de l'alphabet.

Spanish

Save record 2

Record 3 2015-06-12

English

Subject field(s)
  • Titles of Courses
  • Training of Personnel
  • Language Teaching
Universal entry(ies)
C182
classification system code, see observation
OBS

This online set of interactive grammar modules helps participants to learn and review problematic French grammar rules through the review of short theoretical explanations, examples, exercises and answer keys. Participants will review pre-selected areas of information needed to improve their French language competencies.

OBS

C182: a Canada School of Public Service course code.

French

Domaine(s)
  • Titres de cours
  • Perfectionnement et formation du personnel
  • Enseignement des langues
Entrée(s) universelle(s)
C182
classification system code, see observation
OBS

Cet ensemble de modules de grammaire interactifs en ligne aide les participants à apprendre et à réviser différentes règles de grammaire problématiques en français au moyen de courtes explications théoriques, d’exemples, d’exercices et de corrigés. Les participants réviseront des sujets grammaticaux présélectionnés et amélioreront ainsi leurs compétences en français.

OBS

C182 : code de cours de l’École de la fonction publique du Canada.

Spanish

Save record 3

Record 4 2013-01-25

English

Subject field(s)
  • Artificial Intelligence
DEF

The set of all possible examples and counterexamples of a concept to be learned.

OBS

example space; instance space: terms and definition standardized by ISO/IEC [International Electrotechnical Commission].

French

Domaine(s)
  • Intelligence artificielle
DEF

Ensemble de tous les exemples et contre-exemples d’un concept à apprendre.

OBS

espace d’exemples; espace d’instances : termes et définition normalisés par l’ISO/CEI [Commission électrotechnique internationale].

Spanish

Save record 4

Record 5 2012-07-17

English

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
  • Administration (Indigenous Peoples)
  • Aboriginal Law
OBS

As Aboriginal and non-Aboriginal Canadians seek to move forward together in a process of renewal, it is essential that we deal with the legacies of the past affecting the Aboriginal peoples of Canada, including the First Nations, Inuit and Métis. Our purpose is not to rewrite history but, rather, to learn from our past and to find ways to deal with the negative impacts that certain historical decisions continue to have in our society today.

French

Domaine(s)
  • Titres de monographies
  • Administration (Peuples Autochtones)
  • Droit autochtone
OBS

Dans cette quête d’un renouveau entreprise ensemble par les Canadiens autochtones et non autochtones, il est essentiel de guérir les séquelles que le passé a laissées aux peuples autochtones du Canada, y compris les Premières nations, les Inuits et les Métis. Notre but n’ est pas de réinventer l'histoire, mais plutôt d’apprendre de nos expériences antérieures et de trouver des façons d’éliminer les influences négatives que certaines décisions historiques continuent d’avoir sur notre société contemporaine.

Spanish

Save record 5

Record 6 2011-06-07

English

Subject field(s)
  • Trade Names
  • Games and Toys (General)
OBS

A trademark of Chieftain (Canada).

OBS

Description: Play set containing 14 wooden letter tiles, 5 characters into which you insert the letters, and a plastic car. Teaches children to identify some letters and make simple words.

Key term(s)
  • Scrabble People/Happy Family Play Set

French

Domaine(s)
  • Appellations commerciales
  • Jeux et jouets (Généralités)
OBS

Scrabble People/Ensemble La FamilleMC : Marque de commerce de Chieftain, Canada.

OBS

Description :Ensemble de jeu comprenant 14 tuiles lettrées en bois, 5 personnages où l'on insère ces tuiles et une auto en plastique, pour apprendre à identifier quelques lettres et former des mots simples.

Spanish

Save record 6

Record 7 2010-10-20

English

Subject field(s)
  • Education Theory and Methods
DEF

An instructional support, often in the form of adult-child dialogue that is structured by the adult to maximize the child's development or growth.

CONT

... children can work at problems that are beyond their competence as individuals. With "scaffolding" provided by others, children can solve problems interactively while they are in the process of learning how to solve them themselves.

French

Domaine(s)
  • Théories et méthodes pédagogiques
DEF

Ensemble des interactions d’assistance de l'adulte permettant à l'enfant d’apprendre à organiser ses conduites afin de pouvoir résoudre seul un problème qu'il ne savait pas résoudre au départ.

CONT

Lorsque les enseignants s’efforcent de construire l’apprentissage des élèves par étayage, ils évaluent les forces et les faiblesses d’un élève, et à partir de cette évaluation, lui suggèrent comment poursuivre son apprentissage. Dans ce contexte, au lieu de donner une réponse aux élèves, les enseignants s’efforcent de leur donner des indices pour leur permettre de parvenir eux-mêmes à la réponse.

OBS

Le concept d’étayage a été défini pour la première fois par le psycholinguiste Jerome Bruner dans « Le développement de l’enfant : Savoir faire, savoir dire » (PUF, 1983).

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Teorías y métodos pedagógicos
Save record 7

Record 8 2010-04-16

English

Subject field(s)
  • Clinical Psychology
CONT

Ehlers et al. (1988) proposed a model that explains panic attacks as a result of selective focusing on panicogenic interoception. According to this model, PD [panic disorder] patients pay excessive attention to their somatic sensations. They are thus more likely to notice, perceive and react to common interoceptive stimuli. Such sensations then trigger a panic attack. In a recent article, Ehlers (1993) suggests a modification to this theory of interoceptive phobia, arguing that, rather than allocating too much attentional resources to interoceptive stimuli, PD patients are more accurate and capable of detecting actual somatic changes than their healthy counterparts.

French

Domaine(s)
  • Psychologie clinique
CONT

L'intéroception désigne l'ensemble des sensations physiques venant du corps. Beaucoup de personnes phobiques redoutent en effet de commencer à ressentir ces sensations, signes avant-coureurs d’une montée de panique. Ces sensations physiques sont associées à un réflexe conditionné de peur : c'est ce que l'on nomme «phobie intéroceptive». Le thérapeute va chercher à déclencher ces sensations physiques en séance pour apprendre au patient à les supporter sans angoisse, et à les maîtriser [...]

Spanish

Save record 8

Record 9 2008-01-03

English

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
  • Federal Administration
OBS

By Rick Fullerton, November 3, 2003. This article addresses the assumptions and confusion surrounding performance improvement and coaching. By exploring these areas we may develop new ways of seeing how managers and other members of organizations can work and learn together.

French

Domaine(s)
  • Titres de monographies
  • Administration fédérale
OBS

Par Rick Fullerton, 3 novembre 2003. Cet article concerne les présuppositions et la confusion qui entourent l'amélioration du rendement et le coaching. Il en émergera peut-être de nouvelles idées sur la façon dont les gestionnaires et les autres membres du personnel peuvent travailler et apprendre ensemble.

Spanish

Save record 9

Record 10 - external organization data 2006-02-01

English

Subject field(s)
  • Compartment - ISO/IEC JTC 1 Information Technology Vocabulary
Universal entry(ies)
31.02.10 (2382)
ISO/IEC standard entry number
DEF

set of all possible examples and counterexamples of a concept to be learned

OBS

example space; instance space: terms and definition standardized by ISO/IEC [ISO/IEC 2382-31:1997].

French

Domaine(s)
  • Tiroir - ISO/CEI JTC 1 Vocabulaire des technologies de l'information
Entrée(s) universelle(s)
31.02.10 (2382)
ISO/IEC standard entry number
DEF

ensemble de tous les exemples et contre-exemples d’un concept à apprendre

OBS

espace d’exemples; espace d’instances : termes et définition normalisés par l’ISO/CEI [ISO/IEC 2382-31:1997].

Spanish

Save record 10

Record 11 - external organization data 2005-10-14

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Organizations and Associations (Admin.)
  • Agriculture - General
  • Compartment - Agriculture and Agri-Food Canada
OBS

In response to the challenge of engaging rural youth in the future of their communities, the National Rural Youth Network was formed in 2003.

OBS

The National Rural Youth Network (NRYN) will provide a forum for young Canadians to learn from one another, connect with peers across the country and share information and their perspective on issues of importance to rural youth. The NRYN will be a means for the Government of Canada to solicit input from and to provide information to young Canadians from rural, remote and northern communities on federal policies, programs and services. The NRYN will also function as a mechanism to actively engage the participation of young rural Canadians on federal initiatives targeted at youth.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Organismes et associations (Admin.)
  • Agriculture - Généralités
  • Tiroir - Agriculture et Agroalimentaire Canada
OBS

En 2003, on a formé le Réseau national de la jeunesse rurale en réponse au défi d’engager la jeunesse rurale dans l’avenir de leurs collectivités.

OBS

Approuvé par le Comité de terminologie d’Agriculture et Agroalimentaire Canada le 6 mai 2003.

OBS

Le Réseau national de la jeunesse rurale(RNJR) sera un carrefour où les jeunes Canadiens pourront apprendre à se connaître les uns les autres, établir des liens avec leurs pairs dans l'ensemble du pays et échanger des renseignements et des points de vue sur des questions d’importance pour la jeunesse rurale. Le RNJR sera un outil dont disposera le gouvernement du Canada pour recueillir les commentaires des jeunes Canadiens des régions rurales, éloignées et du Nord, afin d’aider ceux-ci à être renseignés sur les politiques, les programmes et les services fédéraux. Le RNJR sera également un mécanisme qui permettra aux jeunes Canadiens ruraux de participer activement aux initiatives fédérales qui s’adressent aux jeunes.

Spanish

Save record 11

Record 12 2005-06-28

English

Subject field(s)
  • Artificial Intelligence
  • Continuing Education
DEF

A form of learning by deduction which transforms an abstract not directly usable, concept definition to an operational definition using a concept example for guidance.

CONT

An explanation-based learning of diagnostic heuristics (abstract): the author compares strategies of learning from failure to learning from successes in the context of a generate-and-test problem solver. Failure-driven learning creates rules which distinguish between failures. This is demonstrated by the fact that the number of hypotheses decreases after learning.

OBS

It involves the learning of the concept from a single example. The domain they held by the system is used to explain why the example is an instance of the concept under study.

CONT

Explanation-based learning emphasises the role of domain knowledge in promoting learning from a single example, rather than by generalising over several examples.

French

Domaine(s)
  • Intelligence artificielle
  • Éducation permanente
DEF

Type d’apprentissage qui prend place quand on dispose d’un système en situation de résolution de problèmes. Il consiste à améliorer les performances de la résolution de problèmes pendant qu’il est en train d’agir. Il a été qualifié aussi d’apprentissage par recherche d’explication [...] car une de ses caractéristiques essentielles est qu’il utilise des explications de son comportement (de ses échecs ou de ses réussites selon les systèmes) pour s’améliorer.

CONT

L’apprentissage par explication consiste à élaborer une caractérisation générale d’un concept ou d’une procédure à partir d’un très petit nombre d’exemples (en général, on ne considère qu’un seul exemple); l’élève dispose de connaissances du domaine qu’il exploite systématiquement.

OBS

Cet apprentissage se fait dans un domaine déjà bien formalisé où on connaît une théorie initiale à partir de laquelle on va apprendre. Cette théorie initiale consiste en un ensemble de théorèmes qui décrivent précisément le domaine dans lequel on désire que l'apprentissage ait lieu.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Inteligencia artificial
  • Educación permanente
Save record 12

Record 13 2005-06-28

English

Subject field(s)
  • Training of Personnel
  • Internet and Telematics
  • Education Theory and Methods
CONT

Free learning is not committed to any particular teaching technique, but because it is a "free market" for learning, the most effective techniques will naturally get more use. Unlike schooling, which has shown itself to be remarkably resistant to change, with this new approach the system itself would be open to rapid learning.

French

Domaine(s)
  • Perfectionnement et formation du personnel
  • Internet et télématique
  • Théories et méthodes pédagogiques
CONT

Beaucoup d’organisations utilisent l'approche d’apprentissage libre comme une partie intégrale de leur programme de formation. Libre signifie que le stagiaire a un libre choix. Le stagiaire choisit le rythme et décide où, quand et comment il veut apprendre. Les domaines traités en apprentissage libre peuvent également être complétés par des cours traditionnels. Même si l'ensemble de la formation est basé en grande partie sur de la documentation à lire, l'expérience de beaucoup d’organisations nous montre qu'un support vidéo est essentiel pour certains types d’apprentissage libre. La presse et des textes recommandés sont également des sources importantes pour le stagiaire.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Capacitación del personal
  • Internet y telemática
  • Teorías y métodos pedagógicos
Save record 13

Record 14 2005-04-05

English

Subject field(s)
  • Sexology
  • Human Behaviour
  • Social Problems
CONT

The psychologist or psychiatrist administering the PCL-R [Psychopathy Checklist-Revised] assesses the person on a number of behavioral and psychological factors including: 1) Glibness/Superficial Charm; 2) Grandiose Sense of Self Worth; 3) Need for Stimulation/Proneness to Boredom; 4) Pathological Lying; 5) Conning/Manipulative; 6) Lack of Remorse or Guilt; 7) Shallow Affect; 8) Callous/Lack of Empathy; 9) Parasitic Lifestyle; 10) Poor Behavioral Controls; 11) Promiscuous Sexual Behavior; 12) Early Behavioral Problems; 13) Lack of Realistic, Long-term Goals; 14) Impulsivity; 15) Irresponsibility; 16) Failure to Accept Responsibility for Own Actions; 17) Many Short-term Marital Relationships; 18) Juvenile Delinquency; 19) Revocation of Conditional Release and Criminal Versatility.

OBS

One of the traits of a psychopath.

French

Domaine(s)
  • Sexologie
  • Comportement humain
  • Problèmes sociaux
CONT

Selon Cleckley, un ensemble de seize caractéristiques résume ce qui distingue le psychopathe du reste de la population : charme superficiel, absence de symptômes psychotiques, absence de nervosité, manque de fiabilité, manque de sincérité, absence de remords ou de honte, conduite antisociale inadéquatement motivée, incapacité d’apprendre par l'expérience, égocentrisme et incapacité d’aimer, pauvreté émotionnelle, manque d’introspection, insensibilité aux relations interpersonnelles, conduite peu attirante, menaces suicidaires manipulatoires, promiscuité sexuelle et incapacité de planifier à long terme.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Sexología
  • Comportamiento humano
  • Problemas sociales
OBS

Relaciones sexuales con varias parejas.

Save record 14

Record 15 2004-12-06

English

Subject field(s)
  • Gemmology
  • Diamond Industry
DEF

A set of rough or polished diamonds of known bodycolour to which other diamonds are compared to judge their colour grade.

CONT

Master diamonds typically range from colorless through gradually deepening tints of yellow and brown.

CONT

Probably the best way to learn to color grade is to ask your jeweler to show you how. He or she will have some loose diamonds, a paper or plastic white grading tray, possibly a set of graded comparison diamonds called master stones and a good diffused (not bare) light source such as a neutral fluorescent light.

French

Domaine(s)
  • Gemmologie
  • Industrie diamantaire
DEF

Jeu de diamants bruts ou taillés dont la couleur est connue, utilisé pour classer d’autres diamants selon leur couleur.

CONT

Il ne fait aucun doute que la meilleure façon d’apprendre à déterminer la couleur consiste à demander à votre bijoutier de vous l'enseigner. Pour ce faire, il aura probablement à sa disposition : des diamants non montés; un support de papier ou de plastique de couleur blanche; un ensemble de pierres-étalons(diamants de comparaison dont la couleur est connue) et une bonne source lumineuse(fluorescente) qui produit une lumière neutre et diffuse.

Key term(s)
  • pierre étalon

Spanish

Save record 15

Record 16 2004-07-07

English

Subject field(s)
  • Training of Personnel
  • Internet and Telematics
  • Education Theory and Methods
CONT

How does an instructor facilitate learning through discussion in an online classroom? Most of us do this every day in our traditional face-to-face classrooms. We lead our students through discussions using strategies that promote reflection and further exploration of issues and topics. We use specific questioning techniques that draw out our students' opinions, prior knowledge and experience upon which they construct new knowledge. Discussions have long been a valuable method of learning through interaction with other learners and all teachers know how effective this shared learning is for the application of knowledge. The same premise holds true in the online class. Students are encouraged to participate in discussions as they share prior knowledge and experience and use that as a stepping stone in constructing new knowledge.

French

Domaine(s)
  • Perfectionnement et formation du personnel
  • Internet et télématique
  • Théories et méthodes pédagogiques
CONT

Mise en réseau pour un apprentissage mutualisé. La reconnaissance de l'importance sociale de l'apprentissage nous amène à intégrer dans ce modèle des échanges fréquents entre plusieurs apprenants(multipoints) de niveaux comparables. Ces échanges peuvent se faire sur des modes synchrones ou asynchrones selon que les apprenants ont à coopérer(échange de services) ou à collaborer(apprendre ensemble) dans la recherche de solutions ou la prise de décision sur des cas auxquels ils sont confrontés.

CONT

Abandon des attitudes autoritaires, évolution vers une atmosphère d’apprentissage partagé, de respect mutuel entre enseignants et enseignés, de déprofessionnalisation.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Capacitación del personal
  • Internet y telemática
  • Teorías y métodos pedagógicos
Save record 16

Record 17 2004-05-19

English

Subject field(s)
  • Education Theory and Methods
  • Continuing Education
DEF

The sum of the ways of problem solving, thinking and learning used habitually by an individual.

CONT

In addition to learning styles, there are two related concepts that deserve some attention: cognitive styles and thinking styles. So closely related are these concepts that they are often used interchangeably with some resulting confusion (Bonham, 1988a, 1999b; Keinholz, 1984). This is unfortunate since the terms are distinct and should be used with greater precision. Learning styles are the most inclusive and overarching in that they contain cognitive, affective, and physiological traits that indicate how learners perceive, interact with, and relate to the learning environment (Keefe, 1979). In short, learning styles include cognitive and thinking styles in addition to other dimensions such as personality and environmental traits.

OBS

learning style: definition from Terminology of Adult Education with the permission of the International Bureau of Education.

OBS

There are many categories of learning styles; the most popular are the VAK (visual, auditory and kinesthetic), Kolb's (divergers, assimilators, convergers and accommodators), Honey and Mumford's (activist, reflector, theorist and pragmatic), Pask's (holist and serialist) and Myers Briggs Type Indicator (MBTI): (extrovert/introvert, sensing/intuitive, thinking/feeling and judgement/perception).

French

Domaine(s)
  • Théories et méthodes pédagogiques
  • Éducation permanente
DEF

Ensemble des méthodes qu'emploie de préférence un individu pour résoudre des problèmes, penser et apprendre.

CONT

Le style d’apprentissage est donc un concept plus large et plus englobant que celui de style cognitif. [Le] premier inclut également les aspects affectif, physiologique et sociologique. Les deux sont relativement stables dans le temps, mais certaines recherches tendent à démontrer la possibilité d’une certaine évolution du style cognitif aussi bien que du style d’apprentissage par suite d’interactions de l’individu avec son environnement.

OBS

Il existe plusieurs modèles descriptifs des styles d’apprentissage. Les plus connus sont les modèles VAK (visuel, auditif et kinesthésique), de Kolb (divergeur ou innovateur, assimilateur ou analytique, convergeur ou pratique et accommodateur ou dynamique), de Honey et Mumford (actif, réfléchi, théoricien et pratique) de Pask (holiste ou sériel) et Myers Briggs (extraversion - introversion, sensation - intuition, pensée - sentiment et jugement - perception).

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Teorías y métodos pedagógicos
  • Educación permanente
DEF

Suma de objetivos específicos, motivaciones, percepciones y conductas que conforman las variadas dimensiones de la conducta de un estudiante en dicho papel.

Save record 17

Record 18 1999-10-26

English

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
  • Education (General)
  • Internet and Telematics
Key term(s)
  • Project Based Collaborative Learning With Network Computers

French

Domaine(s)
  • Titres de monographies
  • Pédagogie (Généralités)
  • Internet et télématique
OBS

Guide de l’enseignant rédigé par Thérèse Laferrière, professeure de l’Université Laval, et publié à l’automne 1999.

OBS

Source(s) : Rescol à la Source.

Spanish

Save record 18

Record 19 1999-09-10

English

Subject field(s)
  • Conference Titles
  • Political Systems
OBS

National Federal Self-Government Negotiator's Conference.

French

Domaine(s)
  • Titres de conférences
  • Régimes politiques
OBS

Conférence nationale des négociateurs de l’autonomie gouvernementale.

Spanish

Save record 19

Record 20 1999-07-21

English

Subject field(s)
  • Audiovisual Techniques and Equipment
  • Arithmetic and Number Theory
DEF

Cuisenare Rods are a collection of rectangular rods, each of a different color and size. The smallest rod is one centimeter long and the longest rod is 10 centimeters long.

Key term(s)
  • cuisenaire coloured rod
  • cuisenaire colored rod

French

Domaine(s)
  • Audiovisuel (techniques et équipement)
  • Arithmétique et théorie des nombres
OBS

D'après Mercedes Klein, traductrice au Conseil scolaire d’Ottawa, le terme «réglettes de Cuisenaire» se définit comme suit :«Ensemble de bâtons colorés de longueurs différentes mais apparentées servant à aider les enfants à apprendre certains concepts numériques et des façons d’utiliser les nombres. »

Key term(s)
  • réglettes Cuisenaire

Spanish

Save record 20

Record 21 1996-09-09

English

Subject field(s)
  • Meetings
  • Education
Key term(s)
  • Learning Together: Making it Happen

French

Domaine(s)
  • Réunions
  • Pédagogie
OBS

Forum sur l’apprentissage

Spanish

Save record 21

Record 22 1989-01-20

English

Subject field(s)
  • Artificial Intelligence
DEF

In an example-driven (inductive) system, the algorithm that builds a decision tree from the examples.

French

Domaine(s)
  • Intelligence artificielle
DEF

Algorithme utilisé par un programmeIA pour apprendre des règles ou des concepts à partir d’un ensemble expérimental.

Spanish

Save record 22

Record 23 1986-11-18

English

Subject field(s)
  • Social Services and Social Work

French

Domaine(s)
  • Services sociaux et travail social
DEF

Ensemble d’activités visant à atteindre l'un ou plusieurs des objectifs suivants : a) enrichir et améliorer la qualité de la vie(...) ;b) faire comprendre les changements qui s’opèrent au cours du processus de vieillissement(...) ;c) parfaire les connaissances(...) nécessaires au maintien de la santé(...) ;d) convaincre le participant qu'il est intéressant et stimulant d’apprendre pour se développer; e) l'aider à en faire une expérience sociale enrichissante et favoriser une plus longue vie, grâce à une meilleure compréhension du monde.

Spanish

Save record 23

Record 24 1985-10-01

English

Subject field(s)
  • Education Theory and Methods
DEF

... coordinated body of techniques and teaching procedures, related to a shared body of assumptions about the nature of language teaching and learning.

CONT

Method is an overall plan for the orderly presentation of language material, no part of which contradicts, and all of which is based upon, the selected approach. An approach is axiomatic, a method is procedural. ... Within one approach, there can be many methods.

French

Domaine(s)
  • Théories et méthodes pédagogiques
CONT

Quand nous parlons de "méthode", nous entendons par là un ensemble de matériaux pédagogiques qui reposent sur une conception méthodologique de l’enseignement des langues.

CONT

Il faut envisager la méthode sous quatre aspects : 1. elle est fondée sur un ensemble de principes ou d’hypothèses; 2. elle répond en quoi apprendre/enseigner; 3. elle dit, d’une façon plus ou moins explicite, comment enseigner; 4. elle constitue un atout qui devrait permettre à l'apprenant de maîtriser la langue selon son niveau d’apprentissage.

Spanish

Save record 24

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