TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

CERCLE QUALITE [7 records]

Record 1 2018-02-14

English

Subject field(s)
  • Egg Industry

French

Domaine(s)
  • Oeufs (Industrie de l'alimentation)
CONT

La règle de Brant et Norris ressemble à une règle à calculer. La partie fixe est taillée à l'une des extrémités en demi cercle concave. Le curseur se termine en pointe mousse. Ce dispositif permet de mesurer, après cassage, l'épaisseur du blanc d’œuf placé sur une surface plane. Compte tenu du poids de l'œuf, les graduations de la règle donnent, de façon chiffrée, la qualité de l'œuf en «unités Haugh».

Spanish

Save record 1

Record 2 2012-01-31

English

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
  • Corporate Management
OBS

Issued by the Federal Office of Regional Development (Quebec) in collaboration with the C.M.Q. network (Cercle des chefs mailleurs de la qualité), Montréal, Quebec.

French

Domaine(s)
  • Titres de monographies
  • Gestion de l'entreprise
OBS

Préparé par le Bureau fédéral de développement régional(Québec) avec la collaboration du Réseau C. M. Q.(Cercle des chefs mailleurs de la qualité), Montréal(Québec)

Spanish

Save record 2

Record 3 2010-07-27

English

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
OBS

Prepared in collaboration with the C.M.Q. [Cercle des chefs mailleurs de la qualité] network. Montreal, Federal Office of Regional Development (Quebec), 1995. 36 p.

OBS

Contents: Introduction. -Context. -What is the continuous improvement process? -Why implement the continuous improvement process? -Conditions essential for success. -Human resources. -Financial resources. -Advantages and disadvantages of continuous improvement. -Advice from business leaders who have been through the process. -Appendix 1: Alcan extrusions, continuous improvement process. -Appendix 2: Continuous improvement results at Texel. -Appendix 3: Deciding to implement the continuous improvement process.

French

Domaine(s)
  • Titres de monographies
OBS

préparé avec la collaboration du Réseau C. M. Q. [Cercle des chefs mailleurs de la qualité]. Montréal, Bureau fédéral de développement régional, 1995, 36 p.

OBS

Sommaire : Introduction. -Contexte. -Qu’est-ce que le processus d’amélioration continue? -Pourquoi implanter le processus d’amélioration continue? -Les conditions essentielles à la réussite. -Les ressources humaines. -Les ressources financières. -Le processus d’amélioration continue. -Les avantages et les inconvénients du processus. -Conseils de dirigeants qui ont vécu le processus. -Conclusion. -Annexe 1 : les profilés Alcan : processus d’amélioration continue. -Annexe 2 : Résultats de la démarche chez Texel. -Annexe 3 : Décision d’implanter le processus d’amélioration continue.

Spanish

Save record 3

Record 4 2009-02-16

English

Subject field(s)
  • Production Management
  • Quality Control (Management)
  • Work and Production
DEF

A small group of perhaps ten workers doing similar work who meet to discuss and solve work-related problems.

French

Domaine(s)
  • Gestion de la production
  • Contrôle de la qualité (Gestion)
  • Travail et production
DEF

Groupe d’employés se réunissant à l’instigation d’une entreprise pour donner son avis sur l’amélioration éventuelle des méthodes de travail.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Gestión de la producción
  • Control de la calidad (Gestión)
  • Trabajo y producción
DEF

[...] grupo de trabajadores, técnicos y ejecutivos, que se reúnen durante las horas del trabajo, o una vez terminado éste, para estudiar la forma de mejorar el ritmo y la calidad de lo que hacen.

Save record 4

Record 5 2007-04-23

English

Subject field(s)
  • Private-Sector Bodies and Committees
OBS

Mission: To be the leading forum in Montreal for leaders in business, politics, sports, culture and international affairs to state their positions on important current issues and trends. Vision: The Canadian Club will be a leading catalyst to promote Montreal as an internationally recognized knowledge capital that is respected for the diversity and the strength of its leaders.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités du secteur privé
OBS

Mission : Être la tribune de prédilection à Montréal qui permet aux chefs de file du monde des affaires et des milieux politiques, sportifs et culturels et de la scène internationale de faire connaître leurs points de vue sur des questions d’actualité et des enjeux importants. Vision : Le Cercle Canadien sera un important vecteur de promotion afin que Montréal soit reconnue à l'échelle internationale comme une capitale du savoir ainsi que pour la diversité et la qualité de ses chefs de file.

Spanish

Save record 5

Record 6 1996-02-19

English

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
OBS

Prepared in collaboration with the C.M.Q. [Cercle des chefs mailleurs de la qualité] network. Montreal, 1995, 32 p. Spiral binding. By the Federal Office of Regional Development (Quebec).

OBS

This brochure discusses the process involved in obtaining ISO 9000 certification, and provides you with information that should help you deal with related issues, such as why you should care about ISO 9000 and how it is relevant to your business.

French

Domaine(s)
  • Titres de monographies
OBS

Réalisé avec la collaboration du Réseau C. M. Q. [Cercle des chefs mailleurs de la qualité]. Montréal, 1995, 32 p. Reliure à anneaux. Par le Bureau fédéral de développement régional(Québec).

OBS

La présente brochure fournit des éléments susceptibles de vous aider face aux principales questions entourant la certification ISO. «Pourquoi devrais-je m’intéresser à IS 9000?» «En quoi est-ce pertinent pour mon entreprise?»». Introduction.

Spanish

Save record 6

Record 7 1993-12-30

English

Subject field(s)
  • Quality Control (Management)
CONT

Encouraging participation on QC Circles is not an issue, as teamwork is a way of life in the Japanese workplace.

CONT

In the 1970s, many North American companies imported the idea of Quality Control Circles from Japan only to find that this system did not flourish.

French

Domaine(s)
  • Contrôle de la qualité (Gestion)
DEF

Groupe dans lequel le personnel d’une entreprise est représenté et auquel est confiée la surveillance de la qualité du produit.

CONT

Au Japon, ces équipes, que l’on appelle «cercles de CQ», sont à la base même du régime de gestion, mais contrairement à ce que pensent beaucoup de gens, elles ne sont pas la pièce de choix des initiatives d’amélioration dans ce pays.

Spanish

Save record 7

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Services and Procurement Canada, 2025
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: