TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

SUIVI PEDAGOGIQUE [7 records]

Record 1 2012-01-04

English

Subject field(s)
  • Artificial Intelligence
  • Continuing Education
DEF

An action triggered by the didactic module, that is observable by the student.

CONT

The didactic operation is more general than a didactic intervention, in that it does not necessarily correspond to actions visible to the student.

OBS

Interventions can be either prefabricated (prestored) or tailored to student's viewpoint (i.e. generated by the system).

CONT

Even if an important issue has been recognized as overlooked in the current move and evaluated as weak in the student model, however, coaching principles can still oppose tutorial intervention, for instance if it would otherwise take place for two moves in a row (didactic source). In general, once an operation has been triggered in a given context, the system must still decide what to do or say, how to do or say it, or even whether to do or say anything at all.

CONT

As decompilation reveals the locus of expertise and represents structural and strategic abstractions explicitly, didactic interventions can focus on critical concepts and can describe expertise in general terms rather than problem-specific ones.

CONT

Much previous work on ICAI ... has focussed on the "buggy model of learning," in which the computer is supposed to diagnose the student's incorrect ... operators and direct specific tutorial action to correcting these misconceptions.

French

Domaine(s)
  • Intelligence artificielle
  • Éducation permanente
DEF

Suivi de l'apprenant par le module pédagogique.

CONT

Selon ce modèle, l’intervention éducative consiste à modifier l’environnement culturel, en y introduisant de nouveaux éléments de construction et en éliminant les éléments nuisibles.

OBS

Comparer à opération didactique.

Key term(s)
  • action didactique

Spanish

Save record 1

Record 2 2007-07-12

English

Subject field(s)
  • Education (General)
CONT

A recent evaluation of teaching performance is required.

French

Domaine(s)
  • Pédagogie (Généralités)
CONT

Au travers de l'expérience de sept pays : présentation de l'organisation, de la gestion, des réformes récentes, des acteurs et moyens, du financement, du contrôle pédagogique et du suivi de la performance en matière d’enseignement secondaire.

Spanish

Save record 2

Record 3 2005-11-08

English

Subject field(s)
  • Education Theory and Methods
  • Software
CONT

In this post-session activity created by CanTeach, students will dissect owl pellets, examine the findings and draw conclusions about the bones found.

OBS

post-session activity: term usually used in the plural.

Key term(s)
  • post-session activities
  • postsession activities

French

Domaine(s)
  • Théories et méthodes pédagogiques
  • Logiciels
CONT

Activités subséquentes. La description du type d’activités ou d’exercices souhaités après l’utilisation du didacticiel ainsi que des activités sur papier qu’on peut reproduire renforceront l’intérêt de l’enseignant. Ces exercices viendront appuyer l’apprentissage assumé par le didacticiel. Ces activités peuvent prendre plusieurs formes : travaux, comptes rendus, exercices, rapports, etc.

CONT

Le guide pédagogique facilite-t-il l’intégration en classe en fournissant à l’enseignant des stratégies d’utilisation (temps de préparation, temps d’utilisation, mise en situation, connaissances préalables, utilisation du matériel d’appoint, évaluation, activités de prolongement)?

OBS

activité de prolongement; activité subséquente : termes habituellement employés au pluriel.

Key term(s)
  • activités de prolongement
  • activités subséquentes

Spanish

Save record 3

Record 4 2005-06-28

English

Subject field(s)
  • Semantics
  • Education Theory and Methods
  • Training of Personnel
CONT

Storytelling Coaching, a small group follow-up session, allows participants to receive individual coaching on their storytelling and to learn by observing the coaching sessions of the other participants.

French

Domaine(s)
  • Sémantique
  • Théories et méthodes pédagogiques
  • Perfectionnement et formation du personnel
DEF

Ensemble des informations concernant un groupe d’apprenants sur le travail effectué au cours de sessions successives.

OBS

Le suivi de groupe doit permettre de mesurer l'efficacité pédagogique d’un produit et de juger si les objectifs sont atteints.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Semántica
  • Teorías y métodos pedagógicos
  • Capacitación del personal
Save record 4

Record 5 2004-08-27

English

Subject field(s)
  • Training of Personnel
  • Internet and Telematics
OBS

See "learning path" and "tracking".

French

Domaine(s)
  • Perfectionnement et formation du personnel
  • Internet et télématique

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Capacitación del personal
  • Internet y telemática
Save record 5

Record 6 1994-11-04

English

Subject field(s)
  • Informatics
  • Software
DEF

The circumstance that influence the way a system is designed, operated, and used, or that surround some activity.

OBS

An environment may be either physical or procedural in data procession usage.

French

Domaine(s)
  • Informatique
  • Logiciels
DEF

Ensemble d’informations accessibles au système pour établir le suivi et construire les cheminements [CTN, Paris, 1991].

CONT

L'auteur doit prévoir et décrire les informations accessibles à chaque instant pour la conduite des dialogues et le suivi pédagogique. Ces informations constituent «l'environnement».

OBS

Les mises à jour de l’environnement sont soit automatiques, soit réalisées à la demande du concepteur [CTN, Paris, 1991].

OBS

Cet environnement peut dépendre non seulement des conditions climatiques de fonctionnement (température, humidité, pression, bruit, etc.), mais aussi de la nature des composants du système (environnement IBM, par exemple).

Spanish

Save record 6

Record 7 1994-08-15

English

Subject field(s)
  • Software
  • Audiovisual Techniques and Equipment

French

Domaine(s)
  • Logiciels
  • Audiovisuel (techniques et équipement)
DEF

Base de connaissances constituée par un ensemble de principes pédagogiques formulés sous la forme de règles de production. Ces règles permettent de déterminer les réactions du système au comportement de l’apprenant.

OBS

Ces règles sont théoriquement indépendantes de la discipline d’application. Voir aussi : module pédagogique, suivi de l'apprenant, attitude cognitive.

OBS

Renseignements fournis par le Centre de terminologie et néologie, Paris, 1991.

Spanish

Save record 7

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Services and Procurement Canada, 2025
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: