TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

SECRETAIRE DIRECTION [3 records]

Record 1 - external organization data 2022-12-19

English

Subject field(s)
  • Compartment - National Occupational Classification (NOC)

French

Domaine(s)
  • Tiroir – Classification nationale des professions (CNP)

Spanish

Save record 1

Record 2 2002-03-16

English

Subject field(s)
  • Occupation Names (General)
  • Corporate Management (General)
  • Management Operations (General)
DEF

Secretary with superior academic qualifications, languages and experience. As well as working with top management, they often undertake tasks that are not strictly secretarial, such as the organization of seminars and meetings.

OBS

executive secretary: term and definition reproduced from the CAPITAL Business Dictionary with the permission of LID Editorial Empresarial.

French

Domaine(s)
  • Désignations des emplois (Généralités)
  • Gestion de l'entreprise (Généralités)
  • Opérations de la gestion (Généralités)
DEF

Personne [travaillant] pour le compte d'un cadre supérieur.

OBS

Cette personne pourrait s'acquitter de tâches autres que de secrétariat, par exemple l'organisation de colloques et de réunions.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Nombramiento de cargos (Generalidades)
  • Gestión de la empresa (Generalidades)
  • Operaciones de la gestión (Generalidades)
DEF

Secretaria con una cualificación académica, idiomas y experiencia superiores. Además de trabajar con la alta dirección normalmente asumen funciones que no son estrictamente de secretaria, como la organización de actos y reuniones.

OBS

secretaria de dirección: término y definición extraídos del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Save record 2

Record 3 2001-10-30

English

Subject field(s)
  • Occupation Names (General)
  • Corporate Structure
  • Administrative Structures (Publ. Admin.)
DEF

A secretary having administrative duties.

French

Domaine(s)
  • Désignations des emplois (Généralités)
  • Structures de l'entreprise
  • Structures de l'administration publique
DEF

Secrétaire dont les fonctions comportent des responsabilités administratives.

OBS

Chef de secrétariat : secrétaire ayant du personnel sous ses ordres.

OBS

Executive : La langue de l'administration nord-américaine se passe difficilement, semble-t-il, de cet adjectif qu'on accole à diverses fonctions de la filière hiérarchique; secrétaire, vice-président, adjoint, etc... Cette extension nous semblerait admissible pour autant qu'elle corresponde, à l'intérieur de la filière hiérarchique, à un pouvoir d'exécution, par opposition aux pouvoirs d'orientation, de direction ou de simple administration. Dans ce cas, on pourrait dire : secrétaire exécutif, vice-président exécutif, etc.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Nombramiento de cargos (Generalidades)
  • Estructura de la empresa
  • Estructuras de la administración pública
Save record 3

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Services and Procurement Canada, 2024
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: